پشتیبانی وزارت خارجه ی فدراتیف روسیه از تاسیس اتحادیه ی بین المللی مهاجرین افغانستان در مسکو
عبدالقدیرمیرزایی عبدالقدیرمیرزایی

مسکو، جولای 2010

وزارت امورخارجه ی فدراتیف روسیه از بنیان گزاری اتحادیه ی بین المللی مهاجرین افغان در مسکو استقبال کرد. در نشست که میان براداف کن معین وزارت خارجه روسیه و انجنیر عبدالرحیم معین وزارت عودت مهاجرین ، محمد یعقوب احمدزی معین سرحدات و قبایل ، عبدالجمیل کرزی و میراحمد جوینده اعضای ولسی جرگه شورای ملی افغانستان و اخترمحمد صافی رییس اتحادیه ی بین المللی مهاجرین افغان، در وزارت خارجه ی این کشور در مسکو صورت گرفت ، همکاری دو جانبه در سطح دولت ها، از جمله آموزش کادرها به هدف بالا بردن ظرفیت در اداره های دولت افغانستان ، افزایش سهمیه ی برای تحصیلات عالی جوانان افغانستان در مووسسات تحصیلات عالی روسیه ، و رسیده گی به مشکلات مهاجرین افغان در این کشور از موضوعات مهم دیدار دوطرف را در این نشست تشکیل میداد. معین وزارت خارجه فدراتیف روسیه گفت وی تلاش هایش را به هدف برآورده ساختن خواست های جانب افغانی با مقام های کشورش آغاز خواهد کرد وی ضمن پشتیبانی از تاسیس اتحادیه ی بین المللی مهاجرین افغانستان در مسکو گفت این نهاد میتواند کار های مهمی را در امر گسترش فعالیت های فرهنگی مهاجرین در سراسر جهان و رسیده گی به وضعیت مهاجرین و پناهنده گان به مثابه ی یک نهاد مدنی مستقل ایفا کند.

اتحادیه ی بین المللی مهاجرین افغانستان اخیرا به اشتراک بیش از سه تن از مهاجرین و نماینده گان آنان از سراسر جهان و اشتراک هجده تن از اعضای ولسی جرگه ، مشرانو جرگه جرگه شورای ملی افغانستان، معینان وزارت های امور مهاجرین ، سرحدات وقبایل افغانستان و برخی از شخصیت های فرهنگی افغانستان در شهر مسکو پایتخت فدراتیف روسیه تاسیس شد.

گفتنیست که تداوم بیش از سه دهه جنگ در افغانستان باعث مهاجرت و پناهنده گی بیش از پنج ملیون افغان در سراسر جهان گردیده است . روسیه پس از ایران و پاکستان سومین کشور در جهان است که میزبان نزدیک به صد هزار مهاجر در این کشور می باشد.


July 25th, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها